facebook

Rabu, 13 November 2013

MEMBAIKI SINKI TERSUMBAT

Puan Asniesa yang tinggal di Wangsa Maju, Seksyen 6, Kuala Lumpur telah menghubungi saya bagi membaiki sinki dapur rumahnya yang tersumbat. Dibawah ini saya tunjukkan gambar-gambar yang telah diambil sewaktu saya membaiki sinki dapur tersumbat dirumah beliau.

Ini adalah sinki dapur yang tersumbat itu.

Ini adalah saluran paip yang terdapat dibawah sinki. Saya mengesyaki 
bahagian yang tersumbat itu disini.

Setelah saluran paip dibuka, kelihatan lelemak yang telah membeku dan
menutupi saluran paip tersebut. Beginilah keadaannya.

Saluran paip yang telah dipenuhi dengan lelemak beku itu saya potong.
Kemudian saya menggantikan dengan saluran paip yang baru.

Saluran paip  yang telah diganti baru dan  tiada lagi air yang bertakung
di sinki.

NOTA
Saya terpaksa memotong saluran paip tersebut kerana lelemak yang telah membeku disitu telah mengeras dan sukar untuk dicairkan. Walaupun telah menggunakan kaedah menyiram air panas dan mengepam namun lelemak itu masih lagi tidak mencair. Oleh itu, kaedah yang kedua dilakukan dengan memotong saluran paip dan membuat penyambungan semula.



No. Tel : 012-6379460



Tiada ulasan:

Catat Ulasan