facebook

Khamis, 1 Januari 2015

MEMBAIKI SINKI YANG TERSUMBAT DI TAMAN MELAWATI, KUALA LUMPUR

Saya telah dihubungi seorang pelanggan yang tinggal di Taman Melawati, Kuala Lumpur. Beliau mahu saya membaiki sinki di pejabatnya yang tersumbat. Dibawah ini saya tunjukkan gambar-gambar yang telah diambil sewaktu membaiki sinki yang tersumbat tersebut.

Ini adalah sinki yang dimaksudkan. Air akan sentiasa bertakung didalam sinki setelah
ia digunakan. Air akan mengalir keluar dengan perlahan.


Setelah dipam berulang kali, didapati bahagian tengah sesalur  telah tersumbat.
Air tidak dapat mengalir terus ke manhole. Ia akan berpatah balik ke dalam sinki. Inilah punca kenapa air tidak boleh mengalir dengan lancar ke manhole.

Bahagian yang tersumbat itu telah dikenalpasti. Lihat gambar disebelah kanan.Saya telah membuka dan mengantikan  satu bahagian sesalur yang tersumbat itu dengan yang baharu. Gambar disebelah kanan menunjukkan benda yang berada didalam sesalur tersebut. Saya juga telah membaiki semula sistem perpaipannya.

Setelah selesai mengantikan sesalur air itu proses menguji bagi memastikan air yang
dilepaskan boleh mengalir dengan lancar.



No. Tel : 012-6379460
Emel : normserin@gmail.com




Tiada ulasan:

Catat Ulasan