facebook

Khamis, 2 Mei 2013

PAIP AIR PATAH DALAM DINDING

Paip air patah didalam dinding seringkali juga berlaku. Kadangkala kita tidak dapat mengenal pasti punca ianya patah. Hari ini saya dihubungi seorang pelanggan yang meminta saya membaiki semula paip air yang patah itu. Paip air yang patah telah menyebabkan air meleleh di tepi dinding. Walaupun telah ditutup paip tersebut dengan ketat air masih lagi mengalir keluar. Ini adalah satu pembaziran. Dibawah ini saya tunjukkan gambar-gambar sebelum dan selepas ianya dibaiki.



Ini adalah saluran paip air yang telah pecah. Paip airnya telah saya buka. Terdapat keretakan/pecahan didalam saluran tersebut.



Saya telah menyambung paip air tadi dengan menggunakan 
PT socket yang baru.



Setelah penyambungan itu dipastikan kekuatannya  barulah saya memasang semula paip air tersebut.



No. tel : 012-6379460





Tiada ulasan:

Catat Ulasan