facebook

Khamis, 12 Jun 2014

MEMBAIKI SILING BOCOR DI BANDAR BARU BANGI, SELANGOR

Pelanggan yang tinggal di Bandar Baru Bangi ini telah meminta saya membaiki bumbung yang bocor dirumah beliau. Air hujan telah menyerap masuk ke siling rumahnya. Terdapat kesan tompokan air pada siling. Saya telah memanjat bumbung dan mendapati tiada atap genting yang pecah mahupun tidak betul kedudukkannya.
Oleh itu, saya terpaksa mencari punca permasalahan itu dari dalam rumah. Sila lihat penerangannya dibawah ini.


Saya terpaksa membuat satu ruangan bagi membolehkan saya memasukki
ke bahagian siling. Untuk pengetahuan, keseluruhan rumah ini telah di tutupi
dengan plaster siling dan tidak ada ruang bagi memasukki ke kawasan bumbung.


Setelah itu barulah dapat dilihat keadaan bumbung rumah tersebut dari bahagian
dalam. Dapat dilihat kesan tompokan basah di beberapa tempat pada atap genting.

Saya telah menyapu silikon dibahagian-bahagian yang terdapat tompokan air.

Setelah siap siling yang dibuka tadi telah dipasang semula. Ia kemudiannya,
disapu dengan filler joint bagi menutup bahagian yang terbuka. Setelah itu
ia dicat semula dengan warna putih.

Telah siap dibaiki.


No. Tel : 012-6379460
Emel : normserin@gmail.com



Tiada ulasan:

Catat Ulasan