facebook

Ahad, 16 Mac 2014

MEMBEKAL DAN MEMASANG WATER PUMP DAN TANGKI AIR DI BUKIT JELUTONG, SELANGOR

Pelanggan yang tinggal di Bukit Jelutong, Selangor telah menghubungi saya bagi memasang water pump dan tangki air di rumahnya. Pemilik rumah mahu memasang water pump dan tangki air tambahan kerana tekanan air dikawasan kediaman beliau terlalu rendah. Air ini akan disalurkan terus ke dapur  dan juga tangki yang terdapat dibahagian dalam rumah.

Disinilah tempat yang akan diletakkan water pump dan tangki air.

Saya tidak membina tapak bagi tangki air kerana pemilik mahu saya menggunakan
palet pvc sepertimana yang digunakan kebanyakkan kilang. Manakala tapak untuk
water pump pula hanya menggunakan batu penutup longkang.

Water pump yang telah dibuat penyambungan perpaipannya. Saya 
mengguna water pump jenama Hitachi 150watts dan tangki air berkapasiti
150 gelen.

Ini adalah proses penyambungan sistem perpaipan dan juga pemasangan 
non return valve sebelum masuk ke tangki air. Saya menggunakan
paip jenis ABS. 

Ini adalah proses menguji ball valve dan juga  memastikan tangki air yang 
dibekal tidak bocor.

Tangki air dan water pump yang telah siap dipasang dan diuji sepenuhnya.


No. Tel : 012-6379460
Emel : normserin@gmail.com



Tiada ulasan:

Catat Ulasan