facebook

Khamis, 29 November 2012

MEMBUANG POKOK RENEK DIATAS BUMBUNG

En. Ainuddin rakan lama yang tinggal di Jalan P, Taman Melawati telah memanggil saya tempoh hari bagi membersihkan pokok renek yang tumbuh diatas bumbung rumahnya. Disamping itu saya juga dikehendaki menyelenggara water filter.(Untuk makluman, water filter yang digunakan oleh En. Ainuddin adalah rekaan saya sendiri SAYA AKAN TUNJUKKANNYA DI ENTRI AKAN DATANG). Hari ini saya hanya tunjukkan gambar-gambar sewaktu saya membersih/membuang pokok renek sahaja.

Pokok renek yang masih kecil.


Tiada lagi pokok renek.


Pokok renek yang sudah besar dan merimbun diatas bumbung, manakala akarnya pula menjalar kedalam siling rumah yang menyebabkan siling rumah rosak dan pecah.

MAKLUMAN
Pembuangan pokok renek yang tumbuh diatas bumbung adalah perlu kerana ia akan membesar dan merosakkan struktur rumah tersebut. Antara kerosakkan yang akan dihadapi ialah retak dan sesalur air tersumbat. Manakala akarnya pula akan menjalar mengikut aliran air. Lama kelamaan pokok renek itu akan merimbun diatas bumbung. Saya mengesyorkan pembuangan pokok renek ini bagi memastikan rumah kediaman anda bebas dari sebarang kerosakkan.

No. tel : 012 - 6379460



Tiada ulasan:

Catat Ulasan