facebook

Khamis, 1 November 2012

FLOOR TRAP BILIK AIR TERSUMBAT

Saya telah dihubungi oleh En. Farid yang tinggal di Taman Tun Dr. Ismail. Beliau mengadu lantai bilik air di bilik tidur utama  dilimpahi air yang banyak setiap kali beliau mandi dibilik air tersebut. Air akan bertakung dengan banyaknya dan mengalir perlahan memasuki ke saluran air.

Setelah diperiksa, saya dapati floor trap dibilik air itu tersumbat.Proses pertama yang saya lakukan adalah mengorek floor trap tersebut. Saya dapati terdapat banyak gumpalan rambut  disitu. Selain dari gumpalan rambut terdapat juga tisu-tisu tandas.

Saya menasihatkan, sekiranya mencuci rambut sewaktu mandi pastikan rambut yang gugur dilantai tidak dibiarkan begitu sahaja. Kutip rambut-rambut itu dan dibuangkan kedalam tong sampah.Ini bertujuan rambut-rambut tersebut tidak akan terkumpul di floor trap dan menyebabkan ia tersumbat.

No. Tel. : 012 - 6379460





Tiada ulasan:

Catat Ulasan