facebook

Rabu, 20 Jun 2012

PAIP AIR PECAH DALAM DINDING

Masalah paip air pecah dalam dinding seringkali terjadi. Kita hanya akan melihat lelehan air itu melalui dinding dan tanpa mengetahui punca sebenar mengapa air itu meleleh . Ia meleleh kerana beberapa faktor seperti telah lama dan berkarat (bagi yang menggunakan saluran paip besi), saluran yang bocor, patah atau terlubang bagi yang menggunakan paip pvc. Saya tunjukkan paip air yang pecah itu dibawah ini.

Inilah rupanya punca air yang pecah didalam dinding
gambar ini menunjukkan kesan pecahan
Ini pula adalah kesan pecahan paip air 
Gambar ini pula menunjukkan segala kesan pecahan yang telah dikeluarkan.
Gambar ini pula menunjukkan paip air pecah dalam dinding telah dibaiki dan disimen semula




012 - 6379460



Nota :
Saya telah dihubungi oleh En. Mazrul dari Bukit Permata, Taman Seri Gombak tempohari. Beliau menghadapi masalah air yang meleleh melalui dinding. Setelah dikenalpasti puncanya saya dapati ia berpunca dari paip air pecah dalam dinding. Selepas dibaiki tiada lagi lelehan air.

1 ulasan:

  1. hai....sya ingin bertanya. ...lantai dapur sya keluar air sejak 2 minggu yg lalu ...Setiap kali ingin guna air sya terpaksa membuka meter air dan menutup semula selepas selesai guna air...ttapi kami x telah buat bypass kerana paip lama sudh pecah sebelum ini....adakah perlu dikorek tempat meter air utk melihat samada jika sambungan paip lama dulu telah ditutup atau tidak....

    BalasPadam